Total Pageviews

  • Latest News

    Thursday, July 16, 2015

    Maksud Kun ANTA Hummod Al Khunder



    Ketika aku ingin bersaing dengan mereka
    Aku telah meniru apa yang ada pada mereka
    Lalu aku mula menjadi seperti orang lain
    Supaya aku boleh berbangga
    Dan  aku sangka jika aku lakukan seperti itu, Aku akan dapat kelebihan
    Namun  aku dapati yang aku perolehi
    Hanyalah kerugian. Itulah
    kenyataan
      Ruapanya kita tidak memerlukan  harta, agar bertambah cantik
    Permata kita ada disini, di dalam hati yang bersinar-sinar
    Kita bukan diterima orang lain dengan apa yang kita ada
    Kita diterima adalah karena akhlak dan perbuatan yaitu akhlak kita
    Itulah kecantikan yang sangat tinggi dan mulia tiada bandinganya
    Jadilah diri kamu sendiri pasti akan bertambah kecantikan yang semula ada pada dirimu
    Sungguh  aku  menerima mereka   dan aku  tidak perlu meniru perwatakan mereka
    Melainkan apa yang aku terima,itu aku telah redha dan mensyukurinya
    Aku menjadi diriki sendiri seperti diriku sepenuhnya
    Inilah aku. Sifat qanaah sudah cukup untuk ku itulah keyakinanku


    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 komentar:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Maksud Kun ANTA Hummod Al Khunder Rating: 5 Reviewed By: Unknown
    Scroll to Top